Trevlig helg

Har haft en trevlig helg trots att det kändes trögt i fredags ;)

I går tog jag och Patrik med oss Isabell och Gabriella ner till Iggesund och badade. Såg i HT att det var sista lördagen de hade öpppet innan sommaren. Och vi har inte tagit oss i kragen och varit i väg och badat med dom i något badhus sen vi flyttade hit. Och det är snart två år sen. Visst, vi har varit och badat i havet och i Loos, jag har varit på Fjärran höjder i Gävle men här i Hudik har vi inte varit i väg. Dels så är ju inte Hudiks badhus alls anpassat till så små barn, det finns ju enbart en stor bassäng där och dels vet jag inte riktigt vart tiden tar vägen? För det är ju faktiskt inte långt till Iggesund (1 mil) och sen ska de tydligen ha ett fint badhus i Söderhamn också och dit är det ju bara 5 mil också. Men kul hade de i alla fall, lite försiktiga från början naturligtvis men sen blev de tuffare och tuffare och ville aldrig åka hem. Alldeles lagom stor barnbassäng var det med rutschkana, och väldigt lite folk som skönt var. Det var även skönt för dom att inte Alexandra var med (hon är i Gävle), att de fick göra något med oss själv för en gångs skull. Sen åt vi pizza i Iggesund innan vi åkte hem. Inte ofta man är till Iggesund precis ;)

Sen tog jag bussen till Ljusdal på tjejfest. Några tjejer som hade tagit initiativ till denna och anordnat det på Solhuset. Verkligen bra fixat: snacks, vin, vegetarisk buffé, kaffe och efterrätt, levande musik och lite olika aktiviteter. I priset (som var otroligt lågt) ingick även en aktivitet som var valfri: nagelfixning, sminkning eller "spåning". Jag tog spåning naturligtvis, och tror att det jag fick till mig gör att jag inte anser det nödvändigt att boka in en medial vägledning som jag har varit på väg att göra, men tycker jag har lite tidsbrist i denna kurs. Alldeles klockrent som vanligt! En kompis till mig provade på det för första gången och kom därifrån med gåshud och var alldeles till sig och skulle ringa direkt på måndag och boka in en tid ;) Ja, intressant är det i alla fall (tycker jag då) . Lite tävlningar och tipsrunda fanns också, även några som visade lite saker som Me&I kläder, Aloe vera produkter och sexleksaker ;)  Hade sängplats om jag ville, men kände för att vakna upp i egen säng så då var det bara att ta sista bussen hem 23.30, men jag kände mig ändå ganska nöjd. Lite lagomt!

Boken som jag tyckte mörklade helgen var riktigt intressant, annars tycker jag att feminism absolut är ett nödvändigt och bra perspektiv på mycket i samhället, men att det lätt kan gå till lite överdrift men denna bok var inte så "feminiserad" som jag trodde utan mycket tänkvärda aspekter att ta till sig.

I morgon ska vi ha gruppövningar inom vår grupp, för att se vem vi och de andra är i gruppen ;)


 

  

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0