Ny kurs

Ja, då har terminens sista kurs kört i gång; Organisation och ledarskap i socialt arbete. En mycket intensiv kurs som jag inte har någon erfarenhet eller kunskap alls om, men det kommer säkert bara jag börjar läsa lite. Det brukar ordna upp sig. Hade heldag i Gävle igår med kursintroduktion och verkligen en rivstart på kursen vill jag mena. Vi blev tilldelad ett case som vi idag skulle göra problemformulering på och ha seminarium över i morgon; innan det inte ens är meningen att vi ska ha hunnit börja med kurslitteraturen. Men, men . . .

Tog tjejerna med mig till McDonalds och åt middag där i går kväll när jag kom hem. Sen är det SÅ skönt att få komma hem och slippa börja med matlagning och sen disk!

Har varit på anställningsintervju på Kompaniet i dag,  ett behandlingshem här i Hudik, får väl se om det blir nåt, verkade i alla fall intressant. De skulle i vilket fall som helst höra av sig i början på nästa vecka.

Nu ska jag sätta igång och börja läsa, på se om jag kanske börjar få någon förståelse för vad det är vi ska lära oss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0