Mera jobb

I går ringde de från rekryteringsenheten på kommunen, jag hade ju sökt hemtjänsten i första hand men nu har jag ju fått jobb som tur är. Väntar på att de ska höra av sig från Kompaniet så jag får schema för sommaren, vet ju i alla fall vilka veckor jag ska gå på schema och sen kan det ju bli något extra också. Har fått perfekt läggning på veckorna den här sommaren också, slutar precis så jag kan skola in tjejerna på sitt nya dagis innan min skola börjar.

Alexandra är fortfarande hemma från skolan och är inte särskilt pigg, inte jag heller. Men i går eftermiddag hämtade vi upp tjejerna på dagis och var på stan så de fick handla lite nya sommarkläder. Lite yr blir man i huvudet när tre stycken ropar från ett varsitt håll på något man ska titta på ;)  Alexandra hittade väl mest som vanligt, samtidigt är väl hon den som har vuxit ur en hel del. Det vi plockade ur för ett tag sen hade hon faktiskt haft nåt år så det är ju inte konstigt om hon har vuxit lite sen dess. Sen blev det pizza på Amandas innan vi gick och matade fåglarna vid Lillfjärn.

Nu ska jag läsa - föreläsning på eftermiddan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0