Helg, igen!

Hann knappt hem från anställningsintervjun i onsdags förrän chefen på Tunbacka ringde och frågade om jag ej tänkte jobba hos dem i sommar! Talade om läget, och att jag inom omsorgen hade valt att kryssa i hemtjänsten som första val, och Tunbacka som andra. Talade om att jag tyckte det var tungt, många tunga personer och att många andra tyckte fyran var det tyngsta planet på hela Tunbacka. I alla fall så skulle jag inte bli utan jobb om jag ville ha, de ville gärna ha mig dit och jag skulle få välja hur mycket jag ville jobba. Det låter ju bra, sa jag skulle höra av mig i mitten på nästa vecka då jag vet mer.

Har väl kommit in lite i min nya kurs i alla fall, men intresset och motivationen har inte infunnit sig - får väl hoppas det kommer. Kanske har igen det sen genom att jag började med en bok på 500 sidor, och jag sneglar på böckerna som ligger på sidan av skrivbordet som ser mer intressant ut, men jag ska ta mig igenom den här först. Har ju även valt sommarkurser till sommaren, en i ungdomssocilogi som jag är intresserad av men samtidigt så vet jag inte, det är så skönt att få ledigt från studierna också. Och sen när jag väl får ett jobb kanske? det går att klämma in någon kurs på sidan om för mitt eget intresse och utvecklande skull. Men, vi får väl se . . .

Rebecca har faktiskt varit hemma mycket den här veckan under påsklovet och det har ju varit trevligt! Även om jag inte har kunnat varit så sällskaplig. Vi var i alla fall iväg och tränade igår eftermiddag och sen beställde vi hem pizza. Idag skulle vi gå ut och gå på morgonen, men då orkade inte Rebecca ;) Så jag fick gå själv! Men det är jag ju van vid. Nu ska jag ta och sy lite nya gardiner, så de är klara när jag får lust, ork och tid att ta och putsa lite fönster.

Trevlig helg!



Läntar efter vår och sol, hittade en härlig bild på mina "små" när de kryper i vårgräset deras första vår - 2001

Och snart dyker det upp två till små i "vår" familj, tänk vad små man ska tycka de är då nu när det är så länge sen jag själv hade smått. Spännande och roligt!

Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Men gud vad länge sedan. Hittade en massa klipp på dem när de sitter och "pratar" med varandra i matstolarna.

2010-04-10 @ 13:00:27
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/
Postat av: emilia

ÅÅÅÅÅ sööööta´..¨kusinerna¨

2010-04-28 @ 16:31:43
URL: http://lostjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0