Firat

I onsdags körde jag genom McDriven och köpte med mig en varin McFleurry hem. Tyckte det var värt att fira att jag har fått nytt sommarjobb. Tjejerna tyckte att vi också kunde fira att de skulle börja på nytt dagis till hösten ;)
Så det gjorde vi också. Har ju vetat om ett tag att de med nästan all säkerhet kommer att få plats på Västanvinden till hösten, men har inte talat om det för tjejerna förrän häromdan.  Dit sökte jag när vi flyttade hit, men det fanns ingen plats då. Förra hösten skulle de ha kommit in men syskonförtur och mindre grupp p.g.a. barn med hörselskador gjorde att det inte blev så då. Men nu pratade jag med dom för några veckor sen, och de står först i kö. Vilket gör att vi kan gå till och från dagis, slipper skrapa rutor och sopa snö från bilen och slipper åka genom stan mornar och kvällar oftast i den värsta rusningstrafik. Härligt! Men trots att det känns skönt och så mycket lättsammare är det samtidigt lite vemodigt, både jag och tjejerna trivs så bra med både barn och personal på Kålhagen så det känns ändå lite sorgligt att lämna dom. Men, Västanvinden är omtalat att också vara ett väldigt bra dagis, och om vi bor kvar, så ska de ju ändå börja där i förskoleklass nästa höst och då har de ju ändå fått acklimatisera sig där ett år före och har fått lära känna några andra kompisar före skolskart. Ja, det blir nog bra . . .

Allt tycks bli som man tänker sig :)

Idag kommer Carola, hon ska äntligen utnyttja sitt presentkort på reflexologi som hon fick förra sommaren i födelsedagspresent ;)  Och i morgon ska vi nog premiärgrilla, gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0