Utvecklande

Det som igår morse kändes som korvstoppning känns nu som väldigt utvecklande. Har hittat kurslitteratur som är väldigt intressant och stimulerande. Idag har jag börjat med Samtal med äldre, också den väldigt intressant och jag tycker att den är lika viktig att läsa vilka åldrar man än kommer att jobba med. Det viktiga samtalet. Och jag kan knappt sluta läsa. Men, det tar lite tid ändå att komma igenom böckerna för det är så mycket som jag anser är viktigt att få ner på papper. Dels är det bra att ha kvar, dels fastnar sakerna lättare har jag märkt när jag skriver ner sakerna.

Kändes som ett bra drag att flytta fram dagislämningarna, mornarna har varit mycket lugnare och jag får mer ro att sätta mig och läsa om jag ej är stressad och irriterad. Och vilka härliga dagar, igår hade vi 23 grader, idag kanske inte lika varmt men soligt och fint. Härligt!

Igår sålde jag Rebeccas cykel, till hennes glädje. Idag ringde jag Bättre begagnat på Öster och fick höra att vitrinskåpet jag lämnade in hade blivit sålt. Det var bra, stod bara på vinden och tog plats. Snart dags att "göra höst" ute, har börjat lite smått och plockat in lite saker....

Härligt med hösten  också! Krypa upp i soffan under filten med en kopp the och tända ljus....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0