Måndag igen

Ja, då var det måndag igen och jag gillar faktiskt måndagar. Det gjorde jag inte förut och absolut inte söndags eftermiddagar, allt kändes så tomt och tråkigt att helgen var slut. Men nu är jag mer tillfreds med mitt liv och vad jag sysslar med. Riktigt längtar efter att få sätta mig och läsa!

Helgen tillbringades i Gävle. Fredagkväll var vi bjudna till Johans föräldrar på middag, det var trevligt. Lördag var vi på Bondens marknad och tittade på alla nyskördade, fina grönsaker. Hade ju lust att köpa av allt men fick begränsa mig till tomater, gula och plommon (tomater). Sen var vi på stan, strosa runt lite och åt lunch. Sen köpte vi med oss fika och gick till Bolognerskogen och satt oss. På kvällen var jag, Susanne och Andreas ut och åt. Firade Andreas i förväg, han fyller ju 20 på tisdag. Hade tänkt oss att äta på Church Street Saloon men där var det en timmes kö och det hade vi inte tålamod till. Brända Bocken blev det i stället, inte kanske lika trevlig atmosfär men i alla fall god mat och trevlig personal. Sen gick vi vidare till en engelsk pub på Söder, Bishops och tog nå´n öl. Carola dök också upp sen hon slutat jobba.

Söndag var vi ut på Ikea, Johan och Susanne köpte nytt soffbord och tv-bänk. Jag var väldigt sparsam faktiskt med mina inköp där. Var in till Andreas en sväng innan jag åkte hem, tycker faktiskt att han har det riktigt bra. Lite litet kanske, men centralt och inte alltför långt till högskolan.

Idag har jag pluggat och det känns så bra.....

Var på Friskis och Svettis ikväll och fick mig en gyminstruktion, den ingår ju när man köper terminskort. Tog ju en så´n också i januari när jag började träna här, men det kändes bra att ta en ny. Instruktören föreslog lite andra maskiner, och jag upptäckte muskler som jag inte "har haft" förut. Kan ju vara bra att träna dem lite också kanske ;)

          

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0