Höst

Ja, då var det över en vecka sen igen ;)

Hösten har kommit och det rejält! Från att gå i sommarjacka i lördags och hålla på att svettas ihjäl till att gå i höstkläder idag och hålla på att frysa ihjäl. Det har verkligen varit en rejäl omställning i stort sett från den ena dan till den andra. Vi har ju verkligen haft en fin och varm september. Men den kalla hösten är härlig den också!

Helgen som var tillbringade jag i Gävle och var barnvakt till Ella. Susanne och Johan tog en liten minisemester till Stockholm. Innan de åkte på fredag var vi ut i skogen med Johans föräldrar och plockade svamp, härligt!
Jag hade turen att få mig en svampkorg av dem, tack! Vi hittade även mindre trevliga saker i skogen: när vi satt och fikade plockade Barbro bort en fästning från min hals (har aldrig haft en förut, knappt sett en). På lördag morgon ringde Susanne och bad mig kolla Ella, då hade även hon en som sugit sig fast på armen.

Jag och Ella hade mysigt, och hon var jättesnäll (som alla barn är när deras föräldrar inte är närvarande, så även mina naturligtvis). Tyvärr så krympte jag Johans ulltröja (förlåt!),, när jag skulle vara snäll och tvätta åt dem. 
 På lördagen lagade vi mat hemma hos Carola och Miguel, Andreas kom också dit. Passade även på att handla lite höstkläder åt mig och tjejerna.

Ny kurs igen: Socialrätt II. Har haft en konflikt med en av lärarna, som dessutom är kursansvarig i ett flertal kurser,  tyvärr. Men nu har jag beslutat mig för att lägga det åt sidan, vara neutral. Jag har framfört mina åsikter och synpunkter till henne och nu tänker jag inte ödsla mer energi på denna okompetenta, oförstående person.
Så nu är det bara att sätta sig och fördjupa sig i lagböckerna igen! Ser fram emot nästa kurs, som förmodligen är bättre  upplagd och bättre strukturerad och dessutom så är den på tio veckor. De här femveckorskurserna är alldeles för korta och intensiva, känns som man inte riktigt hinner med. Nej, nu är det bäst att sätta igång och plugga....

 

Susanne och Ella i svampskogen                         Fikapaus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0