Trött men nöjd

Ja, då är vi hemkommen efter en helg i Borlänge.

Trött, för naturligtvis så är det ju intensivt också att vara borta. Och barnen blir på något vis mer beroende av mig när vi inte är hemma. Ska absolut sitta på en varsin sida av mig när vi äter, ingen annan får helst inte hjälpa dem. Sen har min syster en sorts torrtoa som de inte kommer upp på själv, sen vill de inte sitta där själv (de skulle faktiskt kunna ramla ner, och det är långt ner!). Och naturligtvis så blir det ju ett antal toabesök per dag, och absolut när vi äter.

Men vi har haft trevligt, och det är alltid skönt att få lite miljöombyte och alltid trevligt att träffa syrran. På lördag var vi på kupolen och kikade lite. Alexandra köpte ny jacka och sjal, Isabell och Gabriella köpte varsin mössa och jag köpte mig en pälsmössa (tycker de är så snygga) och en sjal. Fast jag har ju redan några sådana, men det finns ju så många fina! Och då är det svårt att hålla sig. På eftermiddagen badade vi i deras nya utebubbelbad, på kvällen åt vi kräftor som de hade fiskat själva i deras sjö. Första gången jag inte äter köpta kräftor! Björn, Emma och lilla Svea var också dit. Var in och hälsade på Andreas en snabbis igår när vi åkte hem.

Idag är Alexandra hemma, har ont i huvudet och magen. Jag var jättetrött i morse, var upp tidigt som vanligt och tänkte hoppa i duschen, men eftersom Alexandra ändå inte skulle iväg och jag var SÅ trött kröp jag tillbaks och sov en timme till. Isabell och Gabriella fick extra sovmorgon, och idag blir det nog inte så många sidor lästa känner jag. Det blir nog bra ändå.....

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0