Torsdag ;)

Ja, dessa evig rubriker.....

Har egentligen tappat lusten för både bloggen och facebook. Funderar på om jag egentligen ska fortsätta alls eller bara låta det vara vilande kanske? Känner mig inte något skapande eller kreativ alls över huvud taget för tillfället, men det kommer väl...

Den här veckan (och två till) har jag en inneboende här: Sofia. Hon gör ännu en praktik på sjukhuset. Så jag tar tillfället i akt och passar på att utnyttja  detta lite. Som betalning för att hon får bo här så får hon betala med att diska och ibland lägga trötta, sura barn. Men bara för att hon tar dem så går det så bra så! Och jag kan sätta mig i soffan och lyssna på lite skön, avslappnande musik ;)

Snart är socialrätt II avklarad, förhoppningsvis i alla fall då. Tenta nästa fredag, och jag hoppas jag klarar den fast jag inte läst alltför mycket. I min inte alltför glada sinnesstämning känns det ganska tungt att läsa om tvångslagar, LVU, LVM, LPT. Att granska dombeslut och JO-anmälningar om missbruk och barnomhändertagningar. Undrar vad yrke man skulle ha satsat på som enbart innehåller positvia insatser och "biverkningar"?

Snart har skoltjejerna höstlov, men inte jag. Jag lär plugga inför tentan och seminarium igen i Gävle på tisdag. Alexandra har turen att få åka upp till farmor och farfar och vara där på höstlovet. Tror hon tycker det är skönt att slippa vara på fritids heltid. Har bokat tid hos Sandra då så hon ska få klippa sig, det har hon längtat efter. Sen tror jag faktiskt att jag också ska försöka åka upp till Loos nästa fredag efter tentan och hälsa på lite och tända ljus på graven. Det är ju Allhelgonahelgen och det är länge sen jag var upp sist. Över tre månaders sen, tror jag. Jag har ju inte så mycket kvar däruppe längre heller, Andreas har ju också flyttat. Det är Christian då som fortfarande bor kvar, hur länge det nu blir. För varje gång jag är upp så känns det som byn har krympt lite mer, den känns mörkare och dystrare. Synd för alla som vill bo kvar.

Carola med familj har åkt till Indien idag och blir borta fyra veckor, hoppas de får en bra resa. Eventuellt så kommer Susanne med sin familj förbi i helgen, ska bli kul att se Ella igen (Sus och Johan också:) ). Annars blir det väl till att plugga lite, och ev. om jag blir erbjuden jobb att jag tar en dag i alla fall.

Nej, nu ska jag gå in och diska (Sofia jobbar kväll ;) ) ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0