Formsvacka

Är inne i någon formsvacka nu, känner mig lika grå och trist som vädret ute. Konstiga tankar dyker upp lite då och då som jag inte vet var de kommer ifrån?  Men det är säkert min inre stress som jag har haft en tag som kommer ikapp när jag väl har bestämt mig för att sakta ner och stanna upp. Har bokat kraniosakral terapi på måndag få se om jag mår lite bättre. Jag har ju även min qigong att ta till, och det tar "bara" en halvtimmer per dag och är gratis - men jag vet inte, jag börjar men sen känner jag ingen lust för det.

Har pysslat med en massa annat den här veckan, har knappt öppnat studieböckerna. Var i alla fall på en givande föreläsning om sekretess i onsdags, igår hade vi gruppträff som var mindre givande. Visst, vi avverkade det vi skulle, men... Ska försöka ta till mig föreläsningen som jag inte kunde åka på i tisdags, i dag i alla fall. Men när jag ser hig:s hemsida i adressfältet så känner jag motstånd och jag känner mig stressad direkt om jag inte har varit det minuten före. Jag tycker det är intressant och utvecklande att studera, och jag finner det mesta intressant som jag läser. Förra kursens litteratur slukade jag, mer än vad som behövdes till och med. Den här kursen har varit flökig, och sen har jag insett att jag saknar faktiskt ett arbete! Ett arbete där jag känner att jag gör något bra, får känna mig behövd och duktig. Att jag gör ett bra jobb, på det jag är bra på! Nu sitter man för det mesta hemma och pluggar, har inte så stor vuxenkontakt dagtid och sen kvällar är det ganska ofta trötta, sura barn ;(  Men, jag får se det som så: att om nå´t år så är jag duktig på det som jag håller på att lära mig nu!

Tittade på en film igår kväll: Den nioende insikten, den var bra!

I helgen blir det jobb, lördag e.m och söndag dag, och då får jag ju känna mig behövd och duktig ;)
 Få lite glädje och tacksamhet av de gamla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0