Tre veckor . . .

Nu när jag kollade min blogg upptäckte jag att det var hela tre veckor sen jag bloggade! Får väl ta mig i kragen och uppdatera lite då ;)

Som tur och härligt är så har vi även här i Hudik fått snö så det är vitt. För tillfället i alla fall då. Jag hoppas för allt i världen att det blir kallt så den ligger kvar och även att det kommer mer. Jag vill ha vita vintrar! Det blir så rent, ljust och fint.

En ny kurs har dragit igång, och den här känns riktigt bra. Bra uppstrukturerad och intressant studielitteratur.Vår gruppuppgift vi ska fördjupas oss i - MI - motiverande samtal. Och jag tycker samtal är intressant, och ännu mera intressant om man kan avända dessa för att få människor som har problem medvetna om att de själva har en stor potential till förändring inom sig.

Ikväll när Alexandra var på kören var jag och "brudarna" på biblan och lånade lite böcker och ett par filmer. Vi kröp ner i soffan när vi kom hem, tände ljus och tittade på Pippi. Pippi går på tivoli och Pippi i den första snön, och mina tjejer tycker lika mycket om filmerna som jag gjorde när de sändes på tv när jag var sju-åtta år. Vissa filmer blir ju aldrig för gamla. Och både Alexandra, Isabell och Gabriella föredrar "riktiga" filmer före tecknade.

Nej, nu ska jag gå och sova! Har tagit mig i kragen och bestämt att jag faktiskt ska sova mer! Förut brukade jag aldrig komma i säng före 23, och så ska det ju läsas också. Nu har jag faktiskt gått och lagt mig före 22.00 t.o.m. Det känns bra, och jag tror jag har igen den sen. Allra helst nu, den här mörka årstiden. Vi behöver säkert mera sömn på vintern.... Läste något tänktvärt igår : Att vi  kan göra våld på oss själva i åratal, men förr eller senare får det konsekvenser. Och visst är det väl så - och jag tänker på alla människor som ofta sover alldeles för lite, stressar genom livet - aldrig någonsin stannar upp, aldrig har tid. Även mat och motion är väl en viktig del i ett må-bra-recept men naturligtvis ska vi ju även unna oss att njuta ibland!

Go´natt!


                                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0