Bara plugg

Ja, jag gör väl inte så mycket annat än att pluggar. Har väl tillbringat en stordel av tiden nere på c.u.l, men nu är vi färdiga med vår gruppuppgift så nu kanske det blir lite mer tid till att läsa böckerna istället ;)

Har gjort adventsfint här hemma, jag åker ju till Gävle i morgon så då vill jag ha fint när jag kommer hem:) Nu var det ett tag sen jag var ner. Javisst, jag har varit ner en gång i veckan i flera veckor under förra kursen men inte ner och hälsat på mina barn. Har bokat bord på Mezopotamya -  en medelhavsrestaurang - på lördag kväll, så det ska bli kul. Sen är det ju julskyltning och invigning av bocken. Glömmer aldrig för några år sen när jag var nere i Gävle och var barnvakt åt Miel. Carola var ute på krogen och ringer ganska sent till mig: "Mamma, titta ut! Bocken brinner!" Och hur skulle jag se det trodde hon? Jo, genom att öppna fönstret och titta inåt stan. Men det var ju det att då bodde hon längre ifrån "bocken" än vad hon gör idag och det fanns inte en chans att jag skulle kunna se den brinnande bocken. På radionyheterna dagen efter efterlystes det en tomte och en pepparkaksgubbe som hade setts i samband med bockbränningen ;D Få se hur länge den får stå kvar i år då?

                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0