Rosa inköp, tandläkarbesök och medial vägledning

Fredagen har tillbringats i Ljusdal och Järvsö. Först ett besök på Dollar, kan inte förstå att Dollar är så mycket bättre i Ljusdal än i Hudik??? Kan nå´n förklara det, finns det fler som tycker det? I alla fall så köpte jag en rosa! resväska  för enbart 200:-, rejält stor så det var verkligen ett bra pris! (nu kan jag åka utomlands:=), sen lite andra små behövliga saker.




Sen var det dags för mitt årliga besök hos min käre tandläkare, och jag hade även i år tur: bara ett litet kariesangrepp på en tand som han åtgärdade direkt, behövdes inte ens borras och endast 1 080:-! Jag brukar "avsätta" 2 000:- /år för tandläkarbesök och allt därunder är vinst! Sen blev det en nachostallrik på Finess, det ställe utav alla som kan göra riktiga nachostallrikar! Därefter åkte jag till Järvsö på medial vägledning, kände ett behov av det! Och tydligen var det inte bara jag som kände så den här årstiden, det var ganska vanligt då! På vintern var människor mera återhållssam med det för att till våren vakna till liv och vilja få lite vägledning! Det var lika klockrent denna gång som det var förra våren, men idag var det ingen ängel/guide som dök upp (förra året dök min mamma oväntat upp, väldigt oväntat och känslosamt).

Jag hade kommit över en tröskel och det hade gått bra, och i och med det så ledde det till att kunna öppna andra dörrar.
Jag hade fått tillbaks min styrka och detta hade jag väntat på länge.
Hon såg mig i en utbildning, högskolestudier, som jag hade påbörjat, psykologi, beteendevetare, KBT, terapeut, - och att jag var på rätt väg även om jag ibland tvekade. Att jag har en analytisk förmåga, ser mycket föreläsningar  och även att jag nog kommer att föreläsa (
tredje gången ett medium säger detta till mig!?). Och att jag passar otroligt bra för detta,
Jag har en bra, lärorik resa framför mig, att jag ska ha tålamod, hon känner väldigt starkt att jag är på rätt väg.
Jag frågar över min ekonomi: Hon ser tyvärr ingen stor vinst (skit också), , men jag ska ha tålamod, men ju mer jag är mig själv, desto mer kommer det till mig? Jag kräver ej lyx, men jag vill var självständig, och en väg till ekonomi är kreativitet!? Jag är ej rädd för att höras och synas,. men jag måste marknadsföra mig. Och det kommer att komma pengar, men inte på det sättet som jag tror, och jag ska heller inte veta på vilket sätt, utan jag ska fortsätta vara positiv och ha tålamod!

Det jag har sått får jag skörda, och jag har sått rejält.

Något spännande kommer att hända runt midsommar!???

Jag frågar även över mina barn: Hon säger att det ser ut att gå bra för dem, att det ordnar sig, Att de är olika individer men de kompletterar varandra. De har varnn, är inte alltid sams men de hittar tillbaks till varann. Att de är driftiga och att det har de  efter mig. Jag går min egen väg och i och med det så visar jag även dem att de kan göra det. Varsågod!
Och att de visste att de alltid kände att de kunde vända sig till mig,  vad som än var, att de hade rätt att leva sina egna liv som de själva vill utan att jag dömer dem.

Jag ska ha tålamod och tillit, det kommer att komma lösning på lösning och jag har bara en halv pusselbit kvar........

Spännande!

Har avslutat dagen med en alltför inte nyttig middag och ett långt samtal med Ankan, nu väntar sängen.
Få se om det blir storbullbak i morgon!?

Kommentarer
Postat av: Terhi

Hej, jag igen! Ohhhhhh, jag vill också dit, till vägledning! Länge sen sist, ca 1 år,, drygt. Kram igen

2009-05-10 @ 21:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0