Ledsen

Idag har jag faktiskt varit ledsen. Många saker har hänt det senaste året. Flera i min närhet har haft problem i sina relationer. Problem, lögner, svek, otrohet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Någon har separerat - så även vi. Och det handlar om människor som jag tycker om - som jag bryr mig om - och det gör mig ont när de är ledsna. Flera saker under de senaste dagarna gjorde att även tidigare saker kom upp till ytan igen och jag kände mig väldigt ledsen. Men så måste det ju få vara, och jag vet att vi människor växer genom smärtor,  konflikter och obekväma händelser - och så kommer det ju att bli för mina vänner också.

Tråkigt är när människor spekulerar, kritiserar, ljuger och när de tror att de vet vad andra har gjort, ska göra och frossar i skvaller. Visst kan man fundera och undra när man hör något, men försöka att alltid tänka efter, att allt behöver inte alls vara som det sägs eller verkar.................

Andra människors känslor, behov och önskningar måste respekteras och värderas.
Att kränka andra innebär skuld och acceptera konsekvenserna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0