Vilken sommar!

Vilka härliga sommardagar vi har haft! Helt otroligt, bäst att passa på att njuta så mycket man kan. Man känner vad livet är härligt, och vad avslappnande det är att ligga på stranden, höra måsar och havets vågor klucka....


De sista tre dagarna har vi tillbringat på stranden, en dag blev det medköpt lunch från McDonalds drvie-in, det var ju lämpligt. Och det är så jätteskönt och till och med havet har blivit riktigt varmt. Att ligga ute på Maln kan jämföras med att ligga på en medelhavsstrand.


Till veckan ska jag ha semester: från mina barn vill säga. Jag ska jobba sex dagar utav sju men farmor ringde en dag och frågade om hon fick hämta upp dem till Loos. Naturligtvis fick hon det! Och det var precis rätt vecka hon valde. Det känns inte alls jobbigt att jobba så många dagar när man plötsligt slipper tidiga mornar med trötta sura barn, dagislämning och därefter dagishämtning, handling, matlagning med trötta, sura barn. Och nu ska jag och Rebecca passa på att göra någonting tillsammans som vi inte precis har möjlighet till annars. Hoppas det fina vädret fortsätter så kan man ju faktiskt slänga ihop lite middagsmatsäck då man slutar på eftermiddan och åka ut till havet.  Det är ju fortfarande några timmar kvar att njuta av.


I fredags var jag iväg en sväng till jobbet och fick ordnat så jag ska få delegera medicin till veckan. Det var absolut inga krav, jag skulle alls inte behöva känna mig tvingad, men med en underton av att jag helst skulle nog redan ha klarat av det! Visst är det lustigt att man från första stunden man kommer till en ny arbetsplats, med människor man aldrig någonsin mött känner av atmosfären, attityder, avundsjukor, antaganden, misstänksamhet osv. Jag förmodar att det kommer att pratas en hel del bakom min rygg över att jag inte är utbildad och har ingen erfarenhet av arbetet, att jag gör  si och så......., huvudsaken är att jag är trygg i mig själv och gör mitt bästa. Förhoppningsvis kan jag med mitt bemötande och omtanke för de boende göra ett bra  jobb. Om det sen tar lite längre tid eller kanske inte blir precis rätt som de andra gör är mindre betydande. Jag får se även detta som en erfarenhet och se att detta även kan ge mig något i mitt framtida yrkesval.


Nej, nu ska jag äta frukost och åka till stranden. Ha en härlig dag!






Snäckplockning


Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Vad härligt ni ser ut att ha det! Apropå Aleaxandras bikini så märkte jag att jag har en Hello Kitty bikini-överdel som måste vara Alexandras.

2009-06-28 @ 18:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0