Svensk sommar :(

Ja, då visar dig den svenska sommaren igen då. Grått och trist, kallt och regnigt, och snart är det examen och även midsommar om bara en dryg vecka.........

Samtidigt behöver jag det här, tror jag. Kände i går en begynnande förkylning, den kan väl tränga sig fram nu när kroppen börjar varva ner. Även om jag inte stressar runt alltför mycket annars, så går det ju ofta för runt i alla fall med allt som hör vardagen till: dagislämningar- hämtningar, pluggande, tvätt, handling, matlagning, disk, matlagningen och disk igen, läxläsningar, plock......... Och så är ju livet, naturligtvis, det gäller att även i vardagen hitta små guldkorn för det är ju faktiskt flest vardagar, och då stanna upp och göra små, roliga saker. Ikväll har jag lovat barnen glass på McDonalds. Middagen får bli hemma, det är vad min ekonomi tillåter just nu. Även om den efterlängtade skatteåterbäringen visade sig på kontoutdraget i går så finns den andra hål att stoppa den i. Och ingen lön i juni, lön för fem dagar i juli för att sen bli lite mer i augusti är väl heller inte alltför mycket att sväva ut på. Men, visst ska vi ta oss råd att göra lite extra i sommar, absolut! Och jag ska inte klaga: jag tänker unna mig en vecka i Grekland och jag har lovat barnen nå´n dag i Gävle med besök på Furuvik. Sen får vi hoppas på lite dagar med sol och värme under mina lediga dagar så vi kan ligga på Maln och mysa, med bad och matsäck :)

Igår gick jag och la mig strax efter 21, när hände det sist, tro? Läste lite och släckte före 22, sov tills klockan ringde 6.30. Sen har jag sovit förmiddag idag, trots allt liv omkring mig, så det här behöver jag nog. Sa till barnen när jag stoppade dem i säng och  som hade varit igång hela dan igår: att nu är det ni som sover hela natten och kommer inte upp förrän kl. 7! Och faktiskt så kom ingen av dem upp förrän kl. 7.30!

De här dagarns ska jag ta tillvara på, låta lite andra tankar få dyka upp, de som inte får tiden att göra det annars.......
Få fundera lite, filosofera, reflektera...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0