Snart sommarlov

Ja, då var det snart sommarlov! I alla fall ifrån pluggandet. Men jag får ju faktiskt  hela fem veckors semester utspridda över sommaren, och dem ska jag absolut njuta av. Helt otroligt: snart har jag gjort ett helt år på högskolan! Det trodde man knappt i höstas när det kändes väldigt tufft och tungt. Men det gäller att stå ut, att ha tålamod, acceptera att det får vara lite jobbigt ibland:=

Igår var det heldag i Gävle, rättsfallsseminarium på förmidda´n och föreläsning på eftermidda´n. Och det var faktiskt väldigt givande, även föreläsningen. Tack Hjördis, det gjorde att jag  inte tappade allt förtroende för dig, och hoppas att du håller den nivån även till hösten i Socialrätt 2.

Nu är det pluggning som gäller inför sistan tentan på fredag....... Gick t.o.m. och la mig med Nya sociallagarna i går kväll:), brukar aldrig ha med mig studieböckerna i sängen, men kände jag måste läsa in lite historia om socialtjänstlagen:(

I morgon eftermiddag blir det lite sommarfest på dagis, sen kommer Carola med familj i morgon kväll. Fredag tenta och sen blir det grill- och tårtkalas: Alexandra fyller nio och Rebecca sexton! Åter igen två på samma dag! Hade hoppats på en fin, solig och varm dag så vi hade kunnat varit ute eftersom vi blir några stycken, men, men.............. Bara att gilla läget - det blir kul i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0