Snart midsommar

Jaha, då var det snart midsommar. Får väl hoppas på lite bättre väder i alla fall, just nu håller man då på att blåsa bort.
Igår började Rebecca sitt sommarjobb på Kålhagens förskola, där hon ska vara i tre veckor. Hennes första sommarjobb, hoppas hon får positiv erfarenhet av det. Jättebra när de får jobba, känna på vad det innebär, ha ansvar och tjäna lite egna pengar.

Idag var jag ner och kollade på "mitt" jobb, Tunbacka, äldreboendet mittemot där jag bor, där jag ska tillbringa några veckor i sommar. Blev allmänt informerad och orienterad runt i  huset, och det tror jag kommer att bli bra. Förhoppningsvis så kan det leda till lite  helgjobb under hösten också och det skulle vara perfekt.

Idag kommer Susanne och Ella på besök, och blir här några dagar, kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0