Regn

Ja, nu har regnet  kommit till Hudiksvall också.................

I går var det i alla fall skapligt, och tur var det när Alexandra hade kalas, Vi kunde inte sitta ute och äta men i alla fall grilla hamburgare ute och de kunde vara ute och studsa lite och ha tipspromenaden som Alexandra hade fixat. Ett lyckat kalas, allt gick bra. Kul att kunna samla både gamla och nya kompisar, och kul att hennes gamla från Loos kunde komma ner.

Jag och Miel blev nerbjudna till Patrik och tjejerna på tacos igår kväll, skönt att slippa fixa mat. Sen blev det Frozen Bubbles igen. När Miel somnat började jag att plöja mig igenom gamla fotoalbum som jag brukar göra då och då. Nu har det inte blivit av sen jag flyttade till Hudik, men nu finns det lite tid över till sån´t. Varje gång så blir jag lite och lika nostalgisk, mina små barn som har blivit så stora. Andreas och Christian som nyfödda, pyttesmå, ligger och gapar som små fågelungar - och nu är de snart två meter! Och mina stora tjejer, som också var så pytte, pytte - nu är de själv mammor med egena "små" barn (som heller inte är så små precis längre). Mycket känslor som kommer upp till ytan, mina älskade "små" barn som jag älskar över allt annat på denna jord, hur stora de än blir - och jag hoppas att de vet det, att de känner det, hur stora de än blir. Jag har ju inte alltid varit så bra på att tala om det direkt till dem, inte heller varit så kramig - men jag har blivit bättre och jag jobbar på det......

Idag ska jag följa med Miel till tåget, Miguel kommer upp och hämtar honom. Carola har ju åkt till Norge och jobbat extra en sväng över helgen.  Det har verkligen varit skönt att det har bara varit jag och han över helgen, man får ju en helt annan kontakt då!

En ledig vecka till innan jag ska börja jobba, få se vad vi ska göra av den...





Så här såg studsmattan ut! Var tyvärr tvungen att stoppa dem och begränsa antalet (15 st,), och varav de små låg, men de hade kul tills "vi" fick syn på dem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0