Examen avslutad för i år

Ja, då var årets examen avslutad för i år. Alexandras examen var i Jakobs kyrka här i Hudiksvall på torsdag kväll, fint men kallt. Vi firade efteråt med familjepizza. Rebeccas examen var i aulan på Läroverket igår förmiddag, också en kall dag, och i alla fall när alla naturligtvis vill vara finklädda. Mycket sång och musik var det, flera var riktigt duktiga. Det firade vi med lunch på Bangkokkajen, ett ställe med mycket god mat, och man får äta hur mycket man vill från deras lunchbuffé för 69:-, verkligen prisvärt.

Sen hade jag och Miel en lugn dag för oss själva igår, och det behövde vi. Var och handlade lite, hade fredagsmys i soffan, med godis, film för Miel och tidning för mig. Senare blev det Frozen Bubbles på datorn till Miels förtjusning! Det spelade ingen roll att jag var bättre än han hela tiden, och det är väl härligt:)

Var på biblioteket igår och lånade The Secret av Rhonda Byrne, och efter att ha börjat läsa den igår kväll kunde jag knappt sluta och släcka lyset för att sova. Många har sagt till mig de gånger jag har berättat över mina böner och önskningar som "tycks" falla in, om jag har läst The Secret. Men då jag inte har gjort det så har de sagt att det måste jag. Och nu känner jag att det måste jag. Det är ju det här jag har varit inne på under senare år, och visst, det är inte alls så konstigt. Nu ska jag bara koncentrera mig på att ha tillit, det har har bett om behöver jag inte fortsätta be om, det är redan manifesterat och kommer att komma. Och att jag kan be om det jag vill, det finns inga önskningar som är "fel" eller för stora. Förutsättningen för att de ska fungera är ju att tro på det, att ha tålamod och tillit. Och det har jag, därför kommer mina önskningar att falla in.............





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0