Arg

I lördags fick jag ett utbrott på mina partyglada grannar ovanpå. Jag har ju sådana både över och under mig och nu har jag gått och retat upp mig en tid. Tänkte faktiskt att jag skulle prata med dem där uppe först innan jag vände mig till hyresvärden, men nu blev det inte så.... Lördag kväll kl. 23.00 hade jag fått nog, då hade det varit livat i flera timmar - jag ringde upp men det fungerade inte - gick upp och knackade på hårt tre gånger (de har ingen ringklocka) innan de hörde att det knackade på dörren. Det var äldsta dottern med vänner som partajade, de bad om ursäkt och skulle dämpa sig. En liten stund senare när jag är på väg ifrån rummet intill köket kommer ett gäng nerför trappan. Jag ser att mitt brevinkast öppnas och någon som häller in en skummande vätska som sugs upp av mattan. Då fick jag ett utbrott, minst sagt! Slängde upp dörren, skrämde nog halvt ihjäl några killar och en tjej som rusade ut och jag efter. De fick nog höra både det ena och det andra ;) Skulle tro att det tar ett tag innan de vågar dyka upp här igen. Äldsta dottern kom ner ögonblicket senare och var alldeles ifrån sig och bad tusen gånger om ursäkt för sina kompisars beteende. Och visst, jag sa att det inte alls var hennes fel, men att jag var trött på deras fester och att måttet hade blivit rågat. Så igår ringde jag hyresvärden och grannen (mamman), som lovade att det nu skulle vara slut på detta!? (numer är mitt brevinkast igenklistrat)

Blev inspirerad av Susannes ljusarrangemang när jag var till Gävle, så jag var tvungen att härma henne:

    

   Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0