Härligt!

Härligt att hösten är här igen:)

Med vanliga, fasta tider och rutiner. Visst är det skönt med sommar och långa, lediga dagar men ack så härligt när den första skoldagen har kommit! Igår skjutsade vi Rebecca till Ljusdal, hon har ju valt att gå gymnasiet där. Pojkvän och tidigare klasskompisar lockade då hon tyvärr inte riktigt har trivts i sin klass i Hudik. Efter många samtal, mycket strul, papper, och då jag till sist kände att nu skiter jag i det här - så tycks det efter det sista samtalet i går att det ordnar upp sig ändå och att hon ska kunna gå i Ljusdal. Och jag hoppas att det sista beskedet var det slutgiltiga för Rebeccas skull, även för min då jag måste se det från hennes perspektiv, vad hon mår bäst av. Efter en hel del inhandlingar på Dollar Store och Prix lämnade vi av henne på elevhemmet. Hon nöjd och därmed jag nöjd!

Idag har Alexandra också börjat skolan, tredje klass, småtjejerna lämnades på dagis och jag följde med Alexandra en stund. Det är så skönt för jag trivs verkligen både med dagis och skolan, och barnen också.

Härligt att få gå hem och vara alldeles ensam, sätta sig vid datorn med en kopp kaffe och ett par skorpor. I lugn och ro, utan liv och rörelse, skrik och bråk omkring en. Få tänka sina egna tankar..... Till veckan börjar mina studier igen och det ser jag verkligen fram emot. Har införskaffat mig kurslitteraturen och jag längtar att börja läsa den. Vi  ska ut på fältstudier i fem veckor, jag och en klasskompis ska vara hos en skolkurator i Hudiksvalls kommun, det ska bli intressant.

I morgon bär det av till Gävle och Ellas två-årskalas! Lilltjejen fyller två, tycker inte det var länge sen Susanne sms:ade mig: Nu åker vi in! Andreas har ju också flyttat till Gävle och ska plugga. Hoppas verkligen att han kommer att trivas där och att det känns bra för han. Lämpligt att ha tre barn på samma ort när man ska hälsa på. Hade tänkt stanna över helgen men fick jobb lördag - söndag så jag valde att tacka ja eftersom man inte vet när det blir nästa gång. I september brukade det vara lugnt med extrajobb så jag får väl ta Gävle en annan helg.

Till onsdag ska mitt bredband kopplas in igen! Efter timtal i telefon, telefonkö, hänvisningar och bortkopplingar har Tele 2 äntligen lyckats få fram den person som hade mitt nummer, fått den att byta till ett annat och därmed kunde jag teckna ett nytt abbonemang med Telia, då har jag varit utan en månad. Tur att det i alla fall kommer igång när jag jag ska börja plugga. Jag tröttnade till slut och skrev ett långt utförligt brev till Telia, bifogade uppsägning (på ett bredband jag inte hade sagt upp),faktura (på ett bredband jag inte hade) och återbetalning på en faktura jag inte hade betalat :D. Dagen efter ringer en kille från Telia och talar om att han har fått mitt "kärleksbrev" och frågar vad jag vill ha för kompensation. Han erbjuder två månaders fritt bredband och det tackar jag för. Så snart så ska väl allt förhoppningsvis vara igång igen.

Nej, nu ska jag ta och städa lite så det är gjort ;p

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det där med kärleksbrev var bra =)jag har det bra sen jag flyttade hem till killen för han står ju på allt så jag slipper ringa =)

2009-08-27 @ 09:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0