Bredband och plugg igen

Ja, då har man bredband igen då! Hoppas jag får ha det kvar ;).

Har börjat plugga igen, började med att åka till Delsbo i tisdags med Nadia och träffade skolkuratorn vi ska vara hos i fem veckor. Fick lite allmän information över hennes arbete, blev guidade runt Ede skola (och blev alldeles vill), sen fick vi lite sightseeing till Friggesund där hon även håller till. Igår hade vi kursintroduktion på c.u.l och föreläsning. Fältstudierna handlar mycket om hjälpprocesser och samtal i socialt arbete, intressant!

Är inte så bra överens med mina små just nu. Trötta, sura och griniga - både mornar och kvällar. På morgonen så tar det 40-50 minuter från det de har klivit upp ur sängen tills det att de har ytterkläderna på sig. Och då äter de inte ens frukost hemma! Orkar inte, vill inte, och det mesta är väldigt omständigt. Trots försök med att göra tidig kväller är det lika ändå. När vi väl har ätit kvällsmat, tvättat oss, borstat tänder, läst saga - då är de pigga igen och måste ligga prata och skratta, komma upp och kissa, dricka vatten...... GGGGRRRRRRRRRRRR! Vet inte vad jag ska lägga upp för strategi? Någon?

Ja, nu är det i alla fall torsdag och de åker till Patrik i kväll - skönt så jag får andas lite. Tyvärr lite synd att vår tid består av så mycket vardag med allt vad det innebär, men nu är det ju så när Patrik har sådana arbetstider som han har för tillfället. Bara att gilla läget!

Nej, nu ska jag öppna en bok......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0