47 år

Ja, då har man fyllt år igen då, 47 denna gång. Och vad skönt det är att känna att man är nöjd med sin ålder, skulle aldrig vilja vara ung igen. Fast det trodde jag ju absolut inte när jag var yngre förstås. Tror nog kanske att det var när jag passerade 40 som allt började kännas så lugnt och skönt. Känna sig nöjd med sig själv (oftast), för den man är och hur man ser ut. Och vad härligt att känna att man hela tiden utvecklas, en mognadsprocess. Härligt!!!

Lördagkväll var jag, Carola och Miel på Texas och åt. Miel uppskattade nog mest att få kasta jordnötsskal på mormor ;). Carola åt biff, jag entrecôte med en massa tillbehör, riktigt gott!

      




När man inte har Bagarboden i närheten, eller orkar göra den Herrgårdstårta som jag oftast brukar göra så får man försöka åstadkomma något med Ica:s färdiga tårtbotten:

  I present fick jag en "hot-stone massage" i Gävle, spännande, och en flaska Carlshamns flaggpunch och en flaska Baileys. Det var välkommet för mitt likörförråd började tryta, inget man precis går och köper själv utan vidare, förutom de gånger man är utomlands.

Måste visa min nya köksgardin som jag var på Åhléns och inhandlade tyg till, nu när jag äntligen inte är beroende av väggfärgen vid mina gardin- och mattval. Förut var de babysljusblå, men jag bad mina hyresvärdar snällt om de kunde vara så snälla och måla om dem, vita? Och de var så snälla, tack!



Den här veckan blir det hemmastudier måndag, tisdag och torsdag. Ede skola och Friggesund på onsdag och något möte på Guldsmeden här i Hudik på fredag. Kurslitteraturen är hittills väldigt intressant och givande.

Igår jobbade jag e.m. på Tunbacka, jobbade med en tjej jag ej jobbat med förut, men det gick hur bra som helst. Och då är ju jobbet SÅ mycket lättsammare, tänk vad stress påverkar mycket, och vad många sönderstressade stackars människor det finns i vårt samhälle idag, tyvärr.

En härlig måndagmorgon, tjejerna fick sovmorgon och allt blev mycket lugnare, ska lägga om deras dagisschema lite så försvinner lite av vår stress i alla fall ;). Jag tog min vanliga runda i skogen, så fint, nu ska jag plugga vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0