Vinter igen:(

Efter en natt med inte allför mycket sömn: Gabriella har haft feber och örvärk, så vaknade jag kl. 6 och tittade ut på ett nytt vitt snötäcke! Härligt! Efter en lång, kall vinter med mycket snö så börjar man faktiskt att längta efter våren. Det behöver vi nu, fågelkvitter, sol och jordlukt. Men, men.... Packade in tjejerna i bilen, hämtade upp Nadja och sen Evelina i Söderhamn och åkte till Gävle på föreläsning. Lämnade av tjejerna hemma hos Carola som var ledig idag som tur var.
Det var i alla fall två givande föreläsningar så det kändes i alla fall bra att jag trots sjuka barn och dåligt väder åkte ner. Var och hämtade tjejerna hos Susanne som hade tagit över, Ella mötte upp med mostrarnas vantar och mössa förstås. Och mormor fick faktiskt puss! Det är så kul, fast det inte är alltför ofta som vi träffas så är hon aldrig brydd för mig ändå.
Nu är jag hemma igen och helt barnledig, den här helgen ska jag verkligen ta till vara på: plugga lite och ta det lugnt, göra det som faller mig in. Nästa helg kommer syrran, kul, hon har inte varit hit sen vi flyttade så det är ju faktiskt på tiden. Kan man gå och lägga sig nu tro? Kl. 21.10? Då är det nog snudd på rekord! Go´natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0