Helg

Ser fram emot en härlig helg i det härliga vädret med min kära syster! Hon har inte varit hit och hälsat på sen vi flyttade hit, men nu har hon faktiskt tagit sig ledigt både fredag och lördag!!! och ska komma och hälsa på. Ska hämta upp henne vid tåget kl. 11.00 idag, har planerat en långpromenad, sen lunch på Bangkokkajen, middag hemma ikväll med svärdfisk och vit chokladpannacotta. I morgon har jag bokat bord på Texas, har aldrig varit dit men är nyfiken på stället. Finns många matställen som jag ska utforska härframöver.....

Apropå svärdfisk, någon som har några förslag på tillagning och goda tillbehör? Har ätit det några gånger utomlands, både jättegott och mindre gott. Har planer på hur jag ska göra med den, men tar tacksamt emot alla förslag!

Får lägga pluggandet på is tills måndag och köra hårt måndag och tisdag och bara hålla tummarna att man fixar tentan på onsdag, gör jag inte det så är det "bara" att omtenta. Känner att man faktiskt behöver ha fritid också och när syrran verkligen tar sig tid att ta sig ledigt så är det bara att tacka, och jättekul att hon kommer. Är ju inte alltför ofta vi träffas men när vi gör det så har vi hur mycket som helst att prata om och brukar ha jättekul! Och hon är min enda syster: Tack för att du finns!


                           


Här kommer lite mera bilder: trötta tjejer!, Gabriella och Isabell åker tåg (första gången) till Gävle och grattar Susanne (februari), Susanne 24, Ella, och jag och Carola med familj var på Interpool och åt en helg i mars


Kommentarer
Postat av: Susanne Hallqvist

Hallå! Fina bilder. Kom på att jag också vill komma upp snart igen och shoppa på Ombonat, glasen jag fick har blivit favoriter!

2009-04-26 @ 13:07:02
URL: http://susannehallqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0