Dessa härliga mornar!

Egentligen skulle jag ha varit igång och pluggat för länge sen, tittat på rättsfall och den i den härliga lagboken, men jag sitter och pustar ett tag. Dessa härliga mornar när alla ska iväg till skolor och dagis, alla  (5 tjejer) ska trängas samtidigt inne på vår lilla toalett, duschning, tandborstning, hårkammning, sminkning........ och därav en femtonåring som har noll förståelse för att andra  också måste vara där den tiden. Nej, nu ljuger jag faktiskt lite, det har varit så men hon har blivit mycket bättre. Puss på dig, gumman:)! (om du läser detta).
Och sen har vi den härliga passagen genom staden före kl. 8.00 på morgonen, då alla naturligtvis ska till sina skolor och arbeten. Och när det inte finns en enda övergång från västra sidan till östra med rondell eller rödljus! I morse stod jag fem minuter och väntade nere vid sjukhuset innan jag till slut lyckades gasa mig över. Sen ska man ju helst vara på dagis före kl. 8.00 då frukosten serveras. Men, men, jag har ju sökt dagisplats på Västanvinden, på samma ställe som Alexandras skola och fritids och förhoppningsvis får jag in dom där i augusti, då kan vi gå!!! til skola och dagis! Det tar nog ca 10 minuter att gå med dom och det är ju lika fort som att sopa av snö och skrapa is av bilen under vintermornar!
Imorgon ska jag på anställningsintervju, för sommarjobb inom kostenheten! Får väl se vad de har att erbjuda, tänkte de skulle höra av sig från omsorgen före men det kanske är skönt att få slappna av lite och hålla på med döda ting ett par månader också. Och jobbar jag inom kök så blir det ju inga kväller och nätter och då slipper jag skriva in tjejerna på nattis. Vi får väl se vad det blir.......................

Att vara helt utan förväntningar gör att man är helt öppen för saker som kan komma

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Ja det blir nog tyvärr furan för mig i sommar med =/ Har gjort lite annat nu under hösten/vintern men inget som leder vidare till nått =(

Jag kände mig också sugen på att plugga ett tag men jag har absolut ingen aning om vad.

Nu framöver vill vi bloggläsare se lite bilder på eran "vardag" på bloggen =)

Ha det bra // Linda

2009-04-21 @ 06:58:05
URL: http://lindaalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0